2/05/2010

sõprusest

Et siis blogi on selline koht, kuhu võiks olulised mõtted kirja panna? Nagu päevik või nii? Teatavasti pidid inimesed kõige rohkem valetama just päevikut kirjutades, nii et...
Mõtlesin kirjutada ühe loo sõprusest.

Lugu sõprusest.

Mul on olnud au ja rõõm kuuluda viimaste aastate jooksul mitmesse sõpruskonda. Camino-sõbrad, keda seovad ühised kogemused Camino de Santiagol. Mäesõbrad, kellega ühes köies kõnnitud, töösõbrad...Sõpruskonnad tekivad ja kaovad. Tekkimise protsess on rõõmus, kõik on tuhinat täis ja üksteisest huvitatud. Vahetatakse aktiivselt elusid, väärtusi, südameid. Sõpruskonnast kujunevad omakorda minikooslused, keegi lahkub, keegi tuleb juurde...Ja siis ühel päeval hakkab sõpruskond hajuma. Ühel hetkel ei ole üksteisega enam millestki rääkida, ükski aeg kohtumiseks ei ole enam päris hea ja tuleviku teemadel jäetakse igaks juhuks kõik otsad lahtiseks. See protsess on sama paratamatu ja valus nagu iga suhte lõpp. Ühelt poolt tead, et nii see ju võibki minna, teisalt ei suuda uskuda, et see ka meiega juhtub. Õnnelikus lahkuminekus jäävad kõik osapooled mäletama. Mõtled taas mõnele sündmusele või seigale ja tuju läheb heaks. Lahkumises ei ole liiga palju kurbust, et mitte jõuda mäletada.

Miks sõpruskonnad lagunevad? Sinul endal on midagi viga ja täiesti põhjendatult jäetakse sind mängust välja? Mine istu oma liivakastis ja mängi naabrikoeraga keksu kui tahad!
Või on teistel midagi viga? Teised huvid, teised sõpruskonnad, teised rännakud...Ühtäkki ilmub sõpruskonda inimene, kelle suhtes ei ole te enam ühel meelel. Mingi aeg püüad olla aga tasapisi hakkab see väsitama. Kuigi vanad sõbrad on kallid, ei ole nende vanade sõprade uued sõbrad minu sõbrad.Sõpruskond muudab värvi, elu läheb edasi.

Miks sõpruskonnad siiski lagunevad? Aga miks perekonnad lagunevad? Kasvatakse lahku, leitakse uued väljakutsed, ühesõnaga ületamatud erimeelsused.Tuumad poolduvad vahel ja moodustavad uusi perekondi. Sõpruskondi. Sõpruskonna lagunemise protsess on niisama õõvastav, kui abielulahutuse algfaas. Siis, kui miski juba käärib aga keegi ei saa toimuvale päris täpselt pihta. Istume ühes ruumis, kõik nagu tahaksid koos olla aga ei tule enam välja. Esimisena tabavad seda need, kelle ümber sõpruskond on koondunud, uuemad tulijad on veel liiga hoos, liiga sinisilmsed. Sõpruskond on surnud siis, kui peab üksteise vastu viisakas olema.

Arutasime täna Kristiga sõbraks olemise asja. Me mõlemad jõudsime sõnani usaldus ja mõtteni, et sõprade vahel toimub alati täisväärtuslik kaubavahetus, jagatakse mõtteid, tundeid, kogemusi. Kui mul ühel hetkel ei ole enam midagi jagada või ei ole mõnda aega ühtegi väärtuslikku andi, muutub sõprus lihtsalt läbikäimiseks. Lisan juurde veel kaks mõõdet. Esimene neist on aeg. Minu elus on inimesi, kes sealt läbi vuhisedes on jätnud oma väärtusliku jälje aga minu elu igavikus on see vaid põgus viiv, komeedilend. Sõber saab sõbraks ajapikku.
Teine oluline tunnus: sõbra juurde lähen ma kurtma oma kõige suuremat muret, ma julgen tema juures nutta ja luban tal ennast lohutada.
Kui palju on minul sõpru? Üks.Kaks. Ja see vähene on seda kallim.

3 kommentaari:

  1. Nii õiged mõtted sõprusest... Aitäh!
    Viimasel ajal isegi just nende teemadega kokku puutunud ja selle üle pikalt mõtisklenud.

    VastaKustuta
  2. Ma pole kunagi näinud ega kuulnud sellistest inimestest nagu dr Idialu. Dr Idialu on inimkujul jumal, inimesed nimetavad teda maapealseks jumalaks. Mu abikaasa petab mind alati ja iga kord, kui ma ütlen talle, et lõpeta petmine, ärritub ta ja ähvardab majast lahkuda, jätkab ta mitu kuud petmist, sest toob teise naise koju, kui mind seal pole. Armastasin teda nii väga ega tahtnud teda kaotada, kuid oma suureks üllatuseks tulin ühel päeval tema töölt tagasi ja avastasin, et ta võttis oma asjad ja läks teise naise juurde elama. Ma nutsin ja jäin pikka aega üksi, kuni mu sõber kontoris rääkis mulle, kuidas dr Idialu aitas tal pärast 6-aastast lahutust oma abikaasa tagasi tuua, nii et võtsin WhatsApi kaudu kohe ühendust doktor Idialuga ja rääkisin talle oma olukorrast ning ta ütles mulle : ta aitab mind ja mu abikaasa tuleb tagasi ja palub mind põlvili 12-16 tunni jooksul. Tegin kõik, mida doktor Idialu mulle ütles, ja minu suureks rõõmuks juhtus kõik 13 tunni jooksul täpselt nii, nagu doktor Idialu enne ütles. Mu abikaasa tuli minu juurde tagasi ja kukkus põlvili, nuttes ja andestades talle andeks. Kas vajad abi? Võtke arsti Idialuga kohe ühendust e-posti teel: doctoridialuspellcaster@gmail.com või WhatsApp: +2348118448718

    VastaKustuta
  3. Moj mož je varal z mojo prijateljico, preselil se je k drugi ženski. Moj mož, ki ne bi mogel brez mene zdaj ne želi videti mene. Tako sem vesel, da sem dobil moj ljubek mož nazaj, ko sem bil scammed dvakrat ponaredek urok caster, ampak se zahvaljujem Bogu, da dr Lomi pomagal pripeljati nazaj moj mož brez odlašanja brez kakršne koli oblike prevara dejavnosti. Obrnite se na tega Boga poslal urok caster na njegovo WhatsApp številko;+2349034287285 Ali Email; LOMIULTIMATETEMPLE@GMAIL.COM obljubim, da vam bo pomagal rešiti vaš odnos problem, njegove besede so prepricani!

    VastaKustuta