12/28/2009

Mõned mälestused/soovitused Buenos Airesest

Tango
Minu isiklik väga hea kogemus õpetaja Noelia Barsi, www. noeliabarsi.com.ar ja tema e-mail: noelia_barsi@hotmail.com. Noelia räägib muuhulgas väga hästi inglise keelt. Isikliku kogemuse baasil võin kinnitada, et viis treeningtundi ja ON võimalik nii palju ära õppida, et hea partneriga enam vähem tantsida. Kinnituseks vaata minu viimast (viies) tangotundi Buenos Aireses. Parim tangoetendus oli minu jaoks Almacen, San Telmo linnaosas. Nendele, kes ei ole just professionaalsed tango-fännid on seal etenduses kõik paigas: väike ja vana puitrõduga teatrisaal, hea toit... ühesõnaga hea atmosfäär ja etenduse tase ok. Vähemalt kaks tundi head tangot. Vahepeal tulevad lavale küll "indiaanlased" ja laulavad Condori lendu (meil on sellega omad mälestused Mendozast) aga muidu tõesti ok etendus. Kahjuks ei saa seda öelda kõikide nähtud etenduste kohta. Pilet maksab koos õhtusöögi ja piiramatu veiniga 350 peesot.


Vaatamisväärsused
Kaks asja, mida võiks Buenos Aireses ära vaadata. Igal neljapäeval kell neli toimub Mai väljakul (seal kus on ka see roosa maja, mille aknast Evita väidetavalt rahvale lehvitas) Mai emade meeleavaldus. Pikemalt kirjutasin sellest blogis juba varem. Teine koht on La Boca, kus meie kaks reisikaaslast relvastatud röövi ohvriks langesid aga mis sellest hoolimata on päris eriline paik Buenos Aireses. Aga eelkõige soovitan ma linnas lihtsalt ringi jalutada, mida pikema ringi teete, seda rohkem näete.

Poed
Ostuelamustele lisaks saad esteetilise naudingu eriliste sisekujundustega disainipoodidest Palermo Soho linnaosas. Sealt võib leida nii rõivaid, jalanõusid kui kodutarbeid aga mitte kõige odavama hinnaga. Minu jaoks olid Retiro Florida tänava poed lihtsalt igavad aga ega ma Palermo Sohost ka midagi eriti ei ostnud. Lihtsalt väga tore oli. Eriline on ka pühapäevane turg San Telmos. Umbes paari kilomeetrine tänav on liikluseks suletud ja täis tänavakaupmehi, kes müüvad kõike alates antiigist, lõpetades turistinänniga. Mina ostsin kõik oma kingitused sellelt tänavaturult, endale näiteks ühe hiidvana nugade-kahvlite komplekti. Hindadest: nahktagi maksab alates 300 peesot, sellised normaalsemad kingad alates 100peesost,tõeliselt lahedad jalanõud aga maksavad siiski 300-500 peesot, kottide valik on tõeliselt hea ja hinnad ülinormaalsed (al 150 peesost saab juba vinge asja).

Söögikoht
Buenos Aireses lihtsalt peab külastama ühte head liharestorani. Loomulikult leiab neid kõikjalt aga minu lemmik "Las Cabras" asub Palermo linnaosas aadressil Fritz Roy 1795. Ainus probleem, et nädalavahetustel on sinna võimatu kohti saada ja ka argipäeval soovitan kohale minna nii umbes seitsme paiku. Parillas completa maksab näiteks 54,25 peesot (umbes 170 krooni)ja sellest piisab 3-4 inimesele.

HOIATUSED!
Ära mitte kunagi võta lennujaamast taksot! Meie kaks gruppi maksid mõlemad linna sõidu eest vahemikus 400-500 peesot, mis on ilmselge röövimine. Üks võimalus on tellida hotellist vastu transfeer. Minu hotellis maksis see näiteks 100 peesot. Teine võimalus on sõita bussiga linna ja võtta siis takso. Hind 8 peesot aga koos alpinismivarustusega oli see väga keeruline ettevõtmine.
Taksode suhtes tuleb olla äärmiselt ettevaatlik. Kui võtad tänavalt takso, siis on kõik ok, jälgida tuleb vaid, et taksomeeter ikka käima pannakse. Kesklinna piires sõites ei ole võimalik maksta ühe sõidu eest rohkem, kui 30 peesot, kuhu iganes te ka ei sõidaks. Keskmiselt läks mul üks taksosõit maksma siiski alla 10 peeso. Oli ka üks lahe juhus ja õppetund, kuidas taksojuhid BA käituvad. Tulime bussiga Mendozast ja võtsime BA bussijaamas kaks taksot hotelli sõiduks. Meie nõudsime küll taksomeetri käimapanekut aga ei aidanud see midagi. Kuna olin ka elnevalt hotellist bussijaama sõitnud, siis tundus uskumatu, et taksomeeter näitas rohkem, kui kahekordset summat. Üllatus tabas meid aga taksodest väljudes, kui taksojuht väitis, et hind on kokku 130 peesot kahe takso eest. Väidetavalt lisapagas jms. Siis ma sain jälle skandaali teha, eesti keeles muidugi. Eriti tõhusalt mõjus see, kui läksin vaatasin demonstratiivselt auto numbrit ja hakkasin helistama. Selle peale teatas taksojuht, et ta ei taha mingit raha ja hakkas autouksi paugutama. Me küll nõustusime mittemaksmisega kohe aga lõpuks läks süda haledaks ja leppisime kokku 50 peesot kahe takso eest, mis oli enam- vähem õiglane summa. Taksojuhid tundusid lõpuks mõlemad rahulolevad. Seega: ära võta taksot bussijaamast, lennujaamast ega rongijaamast. Eriti juhul, kui sul on suured kotid ja näed ilmselt turisti moodi välja.
Buenos Aireses jalutama minnes ei tasu iial kaasa võtta passi ja suuremat summat raha. Mind püüti röövida kolmel korral, kõik küll ebaõnnestusid. Aga Krisli ja Alar elasid üle tõelise relvastatud röövi (loe blogist lähemalt). Ma ei arva, et BA oleks oluliselt ohtlikum, kui mistahes suurlinn aga siiski ei ole minul varem sellist jama olnud. Ostutänaval käis asi nii, et kusagilt ilmus välja imearmsa vastsündinuga noor naine. Laps oli tõesti üli väike ja valgete pitside vahel naise kätel nii kena, et kõik jäid vaatama. Mina ka. Siis tundsin esimest korda, et keegi sikutab minu seljakoti lukku aga kohe ei seostanud ära. Järgmisel katsel kümne sekundi pärast olin aga juba ohust teadlik ja keerasin ennast kiiresti ringi. Minu seljakoti kallal olnud naine ei jõudnud isegi pead ära pöörata. Muidugi olid nad minu fotokoti luku lahti urgitsenud aga õnneks on kaamera nii raske, et seda neil ei õnnestunud kuidagi märkamatult kätte saada. Lapsega naine lasi kiiresti jalga, röövliplikal sain turjast kinni ja natukene sakutada.
Kui sa just raha peale tige ei ole, siis ära söö kesklinna piirkonnas. Parimad söögikohad on San Telmos ja Palermos. Hinnad erinevad kordades. Samuti ei tasu BA hotellide peale eriti raha kulutada. Leidsin oma tiimikaaslastele Alarile ja Raulile imeramsa hosteli täiesti ideaalses kohas. Nimi Art Factory, Piedras 545, 10 min jalutuskäik kuhu iganes kesklinnas. Hind argipäeval 6,90 ja nädalavahetusel 8,90 EUR voodikoht neljases toas. Argentinas hakkasin ma hosteleid armastama, eriti vinged on seal teenindus ja atmosfäär. Mida iganes küsid, kõik organiseeritakse minutitega ära. Kui küsid mõistlikku asja muidugi.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar